Szkolny Klub Przedsiębiorczości Konkursy, olimpiady i projekty

Rok szkolny 2017/2018

Ogólnopolski projekt Zwolnieni z Teorii”

Aby wziąć w niej udział  wystarczy mieć dobry pomysł,

chęci i zgrany zespół, aby go zrealizować!

mm

Lubisz działać społecznie? To już wygrałeś!

Dodatkowe informacje: p. Marta Byrtek, p. Małgorzata Smektała


Europejski Konkurs Statystyczny

Międzynarodowy konkurs organizowany jest po raz pierwszy przez Eurostat i urzędy statystyczne z 11 europejskich krajów.

Przygotowania i udział w konkursie będą znakomitą okazją do poznania źródeł danych statystycznych.

Więcej informacji w załączonej ulotce lub na stronie www. eks.stat.gov.pl

   


Konkurs „Milion na Bank” dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Konkurs, który pozwoli Ci zdobyć PIERWSZY MILION!

Udział w grze symulacyjnej

 Grasz, kiedy chcesz i ile chcesz

 Możliwość wielokrotnego podejścia do gry

     Atrakcyjne nagrody pieniężne i rzeczowe

Zasady organizacji Konkursu „Milion na Bank”

Aby wziąć udział w Konkursie „Milion na Bank“, zagraj o PIERWSZY MILION w grze inwestycyjnej:
 załóż konto na stronie: https://uczniowie2017.gra.1milion.edu.pl
 ukończ minimum jedną turę w grze.

Celem gry jest zgromadzenie wirtualnego kapitału w wysokości co najmniej 1.000.000,00 zł w jak najmniejszej liczbie tur.

Harmonogram konkursu „Milion na Bank” 

18.12.2017 – 15.02.2018       Zgłoszenie uczestnika i rozpoczęcie gry https://uczniowie2017.gra.1milion.edu.pl
15.02.2018 r., godz. 23:59     Zakończenie gry
Do 20.02.2018                     Ogłoszenie wyników na stronie http://www.bakcyl.wib.org.pl/milionnabank
Do 10.03.2018                     Przesłanie przez zwycięzców filmów/prezentacji na adres milionnabank-uczen@wib.org.pl
Do 30.03.2018                     NAGRODY dla zwycięzców!

Informacje o Konkursie Milion na Bank na stronie – http://www.bakcyl.wib.org.pl/milionnabank

Reguamin Konkursu BDE: pobierz


Kolejny projekt ze środków unijnych w ZSP

W realizowanym przez nas projekcie zwracamy się do uczniów, którzy niebawem staną przed ważnymi, życiowymi wyborami. Jako przyszli pracownicy i pracodawcy oraz rodzice, mają szansę zmieniać ten świat na lepszy, sprawiedliwszy.

Poprzez atrakcyjną dla młodych ludzi formę komiksu spróbujemy łamać istniejące stereotypy. Nie chodzi tu bynajmniej o zmianę starych dobrych zasad savoir-vivre’u, ani o zacieranie różnic między płciami. Chcemy zwrócić uwagę na dysproporcje w wynagrodzeniu i możliwości awansu, nie ze względu na faktyczne predyspozycje czy braki w wykształceniu, lecz z powodu nierównego traktowania przedstawicieli obu płci.

Celem projektu jest upowszechnienie rozwiązań, umożliwiających godzenie życia zawodowego i rodzinnego oraz wspieranie sprawiedliwego dostępu do zatrudnienia zarówno kobiet jak i mężczyzn.


2. edycja projektu szkolnego „MIESIĄCE ZAWODÓW, czyli ZAWÓD Z BLISKA”

Cel: promocja poszczególnych kierunków zawodowych, idei profesjonalizmu, aktywizowanie i integrowanie młodzieży

Odbiorcy: społeczność szkolna i lokalna

 

Propozycja przydziału miesięcy:

LISTOPAD

1. technik oraz  mechanik pojazdów samochodowych

2. ślusarz

3. lakiernik

4. mechanik-operator pojazdów i maszyn rolniczych

5. blacharz samochodowy

MARZEC

  1. technik budownictwa
  2. monter zabudowy i robót wykończeniowych            w budownictwie
  3. dekarz
  4. murarz-tynkarz
  5. cieśla
  6. elektryk
  7. monter sieci, instalacji i urządzeń     sanitarnych

GRUDZIEŃ

  1. sprzedawca

 

 

KWIECIEŃ

  1. technik obsługi turystycznej
  2. technik żywienia i usług gastronomicznych
  3. kucharz
  4. piekarz
  5. cukiernik

STYCZEŃ

  1. technik usług fryzjerskich, fryzjer

MAJ 

PODSUMOWANIE

LUTY

  1. tapicer
  2. stolarz

 

CZERWIEC

  1. zawód nauczyciela na wesoło – 1 czerwca 2018
  2. PODSUMOWANIE    PROJEKTU
  3. wręczenie Statuetki Zawodu Roku ZSP

Kryteria oceniania (punkty od 1 do 10 przydzielane będą za):

 Przykładowe działania:

Do ekspozycji działań posłużyć mogą gabloty przy pokoju nauczycielskim oraz przy pracowni sprzedawców, a także dowolne miejsce przygotowane przez działające w projekcie osoby.


Zapraszamy do wzięcia udziału w drugiej edycji Olimpiady Statystycznej!

Celem Olimpiady Statystycznej jest upowszechnianie wiedzy i rozwijanie umiejętności z zakresu statystyki w obszarze analiz społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem narzędzi informatycznych oraz stymulowanie aktywności w zakresie kompetencji interpersonalnych młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.

a
Ważne daty:
 rejestracja szkół i uczniów – do 21 listopada 2017 r.  
 I stopień – zawody szkolne – 1 grudnia 2017 r.
 II stopień – zawody okręgowe – 9 stycznia 2018 r.
 III stopień – zawody centralne:
o etap pierwszy – test on-line – 28 lutego 2018 r.
o etap drugi – praca pisemna – 9 marca 2018 r.

Zapraszamy na stronę Olimpiady Statystycznej http://stat.gov.pl/portal-edukacyjny/olimpiada-statystyczna/

ORGANIZATORZY

 

Zapisz się już dzisiaj!

Szczegółowe informacje u szkolnego opiekuna  – p. M.Smektały


Projekt „Moje Finanse”

Uczniowie Zespołu Szkół Politechnicznych już po raz piąty biorą udział w innowacyjnym programie edukacji finansowej skierowanym do młodzieży. Jego celem jest poszerzanie wiedzy uczniów dotyczącej zasad działania sektora finansowego oraz kształtowanie umiejętności, które umożliwią im efektywne zarządzanie finansami osobistymi i budowanie własnego bezpieczeństwa finansowego.

Program realizowany jest w ramach przedmiotu podstawy przedsiębiorczości i przygotowuje młodzież do wejścia na rynek pracy, uczy przedsiębiorczości i poruszania się w świecie finansów. W ofercie nauki poprzez działanie jest wiele możliwości praktycznego sprawdzenia wiedzy.

Pomysłodawcą projektu jest Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości, której celem jest przygotowanie młodzieży do życia w warunkach gospodarki rynkowej oraz umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych.

Partnerzy strategiczni projektu m.in. to: 

Fundacja działa w ramach Junior Achievement Worldwide,

najstarszej i najszybciej rozwijającej się na świecie organizacji zajmującej się edukacją ekonomiczną

młodych ludzi, działającej obecnie w stu dwudziestu krajach.

 


KONKURS NA KOMIKS EKONOMICZNY – IX edycja 2017

Nasi uczniowie wzięli udział w konkursie zorganizowanym po raz dziewiąty przez Forum Obywatelskiego Rozwoju i Bank Zachodni WBK na komiks o tematyce ekonomicznej.

a

Najdroższa lekcja (życiowa) Piotrka

Praca konkursowa wykonana przez Dominika Połomskiego, Oskara Barańskiego i Daniela Zioło

z klasy II TBS

a

Praca konkursowa Dominiki Wojtkowskiej

z klasy 1 TST

a

a


Projekt „Nauczanie poprzez granie” na lekcjach przedsiębiorczości

Skąd pomysł na projekt projekt?

W szkołach na korytarzach często widzimy uczniów siedzących w grupkach i przyklejonych do swoich smartfonów, emocjonujących się grą, jej nikłym głosem i obrazami ledwie widocznym na niewielkim ekranie?  Dlaczego to robią? Odpowiedź jest prosta.

Ponieważ gry są niezwykle ekscytujące – dają błyskawiczną informację zwrotną, pozwalają na widoczny rozwój kompetencji, wykorzystują elementy współpracy i rywalizacji. Dobra gra organizuje wyzwania w okolicach możliwości gracza, dzięki temu jest ciągle zaciekawiony zadaniem.

Cel projektu:

Zależy nam na tym, by potencjał tego przedmiotu został odpowiednio wykorzystany – dobrze prowadzona praktyczna edukacja ekonomiczna, łącząca wiedzę, umiejętności i postawy, wiąże się bowiem z rozwijaniem kluczowych kompetencji, w tym inicjatywności i przedsiębiorczości, niezbędnych do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia. Kompetencje te przyczyniają się do osiągania przez uczniów sukcesów w przyszłości i obejmują: kreatywność, innowacyjność i podejmowanie ryzyka, zdolność do planowania przedsięwzięć i realizacji zamierzonych celów.

Realizacja projektu: 

Zostanie osiągnięta poprzez wydarzenia edukacyjne (szkolenia i turnieje międzyklasowe) oraz udostępniania nauczycielom narzędzia dydaktycznego – gry „Chłopska Szkoła Biznesu”, „Rynek śliwek” pozwalającego przeprowadzić symulację zachowań gospodarczych i wyjaśnić działanie mechanizmów rynkowych w oparciu o doświadczenia uczniów nabyte podczas rozgrywki.

Zdjęcia – z realizacji projektu w galerii SKP!



KONKURS NA PLAKAT pt. „JA NA RYNKU PRACY”

KONKURSOWE PRACE UCZNIÓW


Rok szkolny 2016/2017

Szkolny projekt “Miesiące zwodów – zawód z bliska


Projekt „Rekiny Przedsiębiorczości”

15 stycznia zakończenie gry podstawowej.

Nasz zwycięski zespół  „WILKI GIEŁDOWE” w składzie: Maksymilian logo SIGGWesołek, Marcin Parzy oraz Jakub Radajewski z klasy 3 TBFS zakończył grę z wartością portfela 27652 zł a tym samym uzyskał  13. miejsce wLogo 2 SIGG rankingu wojewódzkim  oraz 132. miejsce w rankingu ogólnopolskim na 4310 drużyn uczestniczących w grze.Gratulujemy doskonałych wyników!

 


Projekt Wiem. Czuję…Pomagam!

Realizacja projektu ma jeden zasadniczy cel: pomóc w procesie wychowania młodzieży na dobrych ludzi. Dobrych to znaczy odpowiedzialnych, pomocnych, otwartych na potrzeby innych.Pokazując młodym ludziom różne sytuacje, aranżując zajęcia i rozmowy, często na trudne tematy, proponując szlachetne działanie, mamy szansę realnego wpływu na to, jacy będą w przyszłości.

Projekt został objęty honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.


Rok szkolny 2015/2016

logo SIGG

15 stycznia 2016 r. zamknięcie  gry podstawowej.

Nasza drużyna „Wilki Giełdowe” w składzie:Logo 2 SIGG

Marcin Parzy, Jakub Radajewski, Maksymilian Wesołek 

zakończyła grę z wartością portfela 17 917,89 zł.                    

z nami uczysz się podejmować właściwe decyzje


Logo olimpiady przedsiębiorczości

3 grudnia 2015 r. w XI edycji Olimpiady Przedsiębiorczości

brały udział uczennice z klasy III Technikum Turystycznego: Weronika Grządzielewska, Sandra Rakowska, Agnieszka Wosinska. 


logo OWE

 

4 listopada 2015 r. Agnieszka Wosinska (III TT)  i Dawid Poznański (III TFS) w  XXIX edycji OWE  poszerzali wiadomości o współczesnej gospodarce oraz sprawdzali swoją wiedzę ekonomiczną.


bocianProjekt “CZEKAJĄC NA BOCIANY”

Celem głównym projektu jest przekazanie uczniom Zespołu Szkół Politechnicznych wiedzy z zakresu profilaktyki psychologicznej, zdrowotnej oraz prawnej, dotyczącej świadomego podejmowania decyzji o rodzicielstwie.

Projekt powstał z uwagi na dostrzeżenie potrzeby niesienia wsparcia młodym osobom.Uczestnicy korzystają z porad grona specjalistów, którzy wyposażają ich w wiedzę i umiejętności niezbędne do tego, by stać się szczęśliwymi i świadomymi rodzicami.
Inicjatywa zrodziła się w roku 2014. Pomysłodawcami i realizatorami projektu są p. M. Smektała i p. D. Mansfeld. Spotkania odbywają się cyklicznie i będą kontynuowane w następnych latach.